הפרדת חשבונות - חמש סיבות להפריד בין החשבון העסקי לפרטי

הפרדת חשבונות
עצמאיים/בעלי עסקים? מנהלים את העסק ואת הפרטי בחשבון בנק אחד? הכסף נוזל לכם מהידיים!
השלב הראשון של עסק חכם הוא הפרדת חשבונות מוחלטת בין העסקי לחשבון הפרטי. מבחינה חוקית, רק חברה בע"מ מחויבת בהפרדה הזו, עוסק פטור ומורשה לא מחויבים בכך, אך פעולה זו היא חד משמעית חובה אישית לטובתכם.
אלו חמשת הסיבות למה אתם חייבים להפריד בין ההכנסות/הוצאות של העסק לבין ההכנסות/הוצאות הפרטיות שלכם, והתקווה שלי אחרי שתקראו אותם תמהרו לבנק בכדי לפתוח חשבון חדש לעסק.
לעקוב אחר ההוצאות המוכרות בעסק
כל עצמאי שמייצר הכנסה ממכירה של מוצרים או שירותים, מוציא כספים שעזרו לו לייצר את ההכנסה הזו. כל הוצאה שהוצאנו, על מנת לייצר את ההכנסה נחשבת כהוצאה מוכרת. ההוצאות המוכרות מקטינות את ההכנסה החייבת במס ובכך מקטינות את המס שנצטרך לשלם (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי).
לדוגמה: אם הכנסתי 10,000 ₪ מעסקה והוצאתי על פרסום בפייסבוק 2,000 ₪ אצטרך לשלם מס רק על 8,000 ₪. ברגע שההוצאות שלכם על העסק מתערבבות עם ההוצאות הפרטיות באשראי או בבנק כמעט ובלתי אפשרי לעקוב ולאסוף את כל ההוצאות המוכרות.
במידה ותפרידו את החשבון ואת כרטיס האשראי, וכל הוצאה עסקית תבצעו דרכם בסוף השנה תחסכו כמה מאות או אפילו אלפי שקלים על מיסוי נמוך יותר שיישאר אצלכם בכיס!
הפרדת חשבונות בכדי לעקוב אחרי ההתקדמות של העסק
כל עסק צריך להבין כמה נכנס וכמה יצא בסוף החודש, גם אם אתם רק בתחילת הדרך והעסק הוא רק הכנסה צדדית. ברגע שהמספרים ברורים אפשר לקבל החלטות חשובות כמו: לגדול, להעסיק עובד, לקנות ציוד או להגדיל את תקציב השיווק הכל שאלה של תקציב. במידה והכל מעורבב ביחד, בלתי אפשרי לעקוב אחרי ההתקדמות, ובכך כנראה לא תממשו או שתעכבו את מימוש הפוטנציאל שלכם ושל העסק.
לעקוב אחרי ההתנהלות האישית שלכם
נגיד והעסק רווחי בטירוף ובסופו של דבר ההתנהלות האישית שלכם לא תקינה, אתם מוציאים הרבה ביחס להכנסות שלכם, בסוף החודש החשבון מאוזן או במינוס. מבחינתם ההרגשה היא שהעסק לא מתנהל טוב, למרות שבפועל מי שלא מתנהל כלכלית טוב זה אתם. הפרדה כזו יכולה להפיל לכם את האסימון שהגיע הזמן להתנהל כלכלית נכון יותר בהתנהלות הפרטית ובכך להשאיר הרבה יותר כסף בסוף החודש. לא פעם קרה לי שהגיעו אלי לייעוץ והתלוננו שהעסק לא ריווחי וגילית שההפך הוא הנכון. העסק מאוד ריווחי והבעיה היא בהוצאות הפרטיות.
הפרדת חשבונות כדי למשוך משכורת מסודרת
לא פעם יוצא שמבקשים מאתנו תלוש משכורת או פירוט עובר ושב, כדי לקבל הלוואה, אישור לעסקאות גדולות או התנהלות עם בנקים וחברות אשראי. ברגע שיש הפרדת חשבונות מלאה בין החשבון העסקי לפרטי כל חודש אתם מעבירים משכורת לחשבון הפרטי ובכך מקלים רבות על הבירוקרטיה הזו על ידי הצגת החברות הפרטי עם סכומי משכורת בתאריך קבוע כל חודש.
התנהלות של עסק יציב
ברגע שיש לכם חשבון עסקי וכרטיס אשראי עסקי, כל גורם מלווה (בנקים, חברות אשראי וספקים) ישמחו לעבוד אתכם וככל הנראה תקבלו אשראי בריביות טובות יותר גם אם זה לא הבנק שבו אתם עובדים. הסיבה לכך היא שהתנהלות כזו, מראה על רצינות ויציבות בעסק ולרוב אין הזדמנות שניה לתקן רושם ראשוני.
איך לעשות את זה נכון:
1.) תפתחו אך ורק חשבון פרטי לעסק ולא חשבון עסקי, בגלל גובה העמלות (ניתן לעשות זאת בעסקים פטורים או מורשים בלי בעיה).
2.) אם הבנק מציע את הכרטיס אשראי בעלות תיקחו כרטיס חוץ בנקאי, לא חסר כאלו ללא עלות ולאחר ההנפקה לקשר את הכרטיס החדש לחשבון החדש.
3.) האפשרות הטובה ביותר היא לפתוח חשבון לעסק בבנק שלכם וכך יהיו לכם שני חשבונות באותו בנק, מקל משמעותית על התהליך אך עדיין שומר על כל היתרונות.
4.) כל עסקה שקשורה לעסק לבצע בכרטיס העסקי בלבד.
שכירים? תייגו חברים שלכם שהם עצמאיים, זה יעזור להם מאוד!
משהו לא היה ברור? מוזמנים לשאול בתגובות 👇👇👇